imkanlar
28
Ağu 2024
2024 YKS ile Üniversitemizi Yeni Kazanan Öğrencilerimizin Dikkatine

Sevgili Öğrencilerimiz,

2024 YKS sonuçlarına göre Üniversitemiz Ön Lisans / Lisans programlarına yerleştirilen ve İTÜ Yurtlarında barınmak isteyenlerin;
29 Ağustos (09:00) – 3 Eylül 2024 (17:00) tarihleri arasında, https://yurtkayit.itu.edu.tr/ adresinden çevrimiçi olarak yurt başvurusu yapmaları gerekmektedir.
Başvuru işlemi gerçekleştirilirken aşağıdaki belgeler yüklenmelidir:
1-Kimlik Belgesi (önlü arkalı taranarak veya fotoğrafı çekilerek),
2-Adli sicil veya sabıka kaydı (E-devlet üzerinden barkodlu),
3-Tarihçeli yerleşim yeri raporu (E-devlet / Tarihçeli Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama menüsünden barkodlu indirilerek)
4- Öğrencinin anne ve babası için aşağıdaki belgelerden uygun olan,
      *Özel sektör veya kamu çalışanı ise çalıştığı kurumdan görevini gösterir imzalı kaşeli belge.
      *Kendi işi ise Vergi Levhası (fotoğrafı çekilerek),
      *İşsiz ise son işyerinden çıkışını gösteren SGK hizmet dökümü (E-Devlet üzerinden ulaşılabilir),
      *Hiç sigorta kaydı yok ise SGK tescil kaydı olmadığını gösterir belge (E-Devlet üzerinden ulaşılabilir),
     *Ev hanımı ve hiç sigorta kaydı yok ise SGK tescil kaydı olmadığını gösterir belge (E-Devlet üzerinden ulaşılabilir),
     *Emekli olanlar için, E-devlet üzerinden ‘emekli’ ibaresi geçen herhangi bir belge veya emekli kimlik kartı (fotoğrafı çekilerek).
5-Yurt Bilgi Formu (çıktısı alınarak mavi tükenmez kalem ile eksiksiz doldurularak imzalanmalı, tüm bilgiler okunaklı olacak şekilde fotoğrafı çekilerek veya taranarak bilgisayar ortamında yüklenmelidir)
6-Taahhütname (çıktısı alınarak yurtlarla ilgili bütün kural ve kararlara uymayı kabul ve taahhüt ettiklerine dair mavi tükenmez kalem ile eksiksiz doldurularak imzalanmalı, tüm bilgiler okunaklı olacak şekilde fotoğrafı çekilerek veya taranarak bilgisayar ortamında yüklenmelidir).
 ● Özel durumu olan öğrenciler,
          ▪ Şehit-gazi yakını (1.derece yakın olunmalı) olduğunu gösterir belge
      ▪ Engel durumunu (öğrencinin kendisi, %40 ve üzeri olmalı) gösterir belge başvuru sürecinde ilgili belgelerini yurtlar@itu.edu.tr adresine mail üzerinden iletmelidirler.
 ● Gerçeğe aykırı veya sahte evrak tespiti halinde başvurularınız değerlendirmeye alınamayacak, yurt hakkı verilmiş olanların bu hakları hemen iptal edilerek ilgili mevzuat hükümlerine göre haklarında yasal işlem başlatılacaktır.
 ● ÖSYM veya veri tabanından her ne sebeple olursa olsun adresi sehven il dışı gelenlerden, yurtlara atanan veya il dışı yedeklerde olanların içerisinden İstanbul içi ikametli oldukları tespit edilenlerin, yurt atamaları ve yedek numaraları iptal edilerek İstanbul içi yedeklere alınmaları sağlanır.
 ● Elden evrak teslimi yapılmayacak olup, tüm evrakların sisteme yüklenmesi gerekmekte ve bu husus değerlendirme sürecinde önem arz etmektedir.
 ● Yurtlara yerleşim aşamasında, sisteme sağlık raporu belgenizi yüklemeniz istenecektir.

Yurt başvuru asil ve yedek sonuçlarınız ilgili sistem çalışmalarımız sonrası duyurulacak olup, https://yurtkayit.itu.edu.tr/ sayfasından ve öğrenci Portal hesapları üzerinden de görülebilecektir.

Bilgilerinize sunarız.

Yurt Bilgi Formu
2024-2025 Yılı Yurt Taahhütnamesi