Sevgili Öğrencilerimiz,
2025–2026 Akademik Yılı ara dönem yurt başvuruları ve yedek sıra güncellemeleri, 14–20 Ekim 2025 tarihleri arasında alınacaktır. Başvuru süreci boyunca tüm öğrencilerimiz başarı ve ihtiyaç odaklı puanlanacak; puanlama sonuçlarına göre sıraları belirlenecektir. Mevcut öğrencilerimizin de başvuru güncelleme yapmaları gerekmekte; yapmadıkları takdirde yedek sıra haklarını koruyamayacaktır.
İTÜ Yurtları, siz öğrencilerimizin güvenli, konforlu ve sosyal bir yaşam alanına sahip olmasını sağlayarak, kampüs hayatını en verimli şekilde deneyimlemenizi amaçlamaktadır. Üniversitemiz, yurtlar aracılığıyla sadece barınma imkânı sunmakla kalmayıp, aynı zamanda öğrencilerimizin akademik ve sosyal gelişimlerini destekleyecek bir ortam yaratmayı hedeflemektedir.
Bu kapsamda, aşağıda belirtilen gruplarda yer alan öğrencilerimizin güncel belgeleriyle yeniden başvuru yapmaları gerekmektedir:
- 2021, 2022, 2023 ve 2024 YKS ile yerleşip yedek listesinde bulunan öğrenciler,
- Ara dönem yurt yedek listesinde bulunan öğrenciler,
- Ek yerleştirme, yatay geçiş ve dikey geçiş kapsamında kayıt olan öğrenciler,
- Daha önce hiç başvurusu olmayan ve ilk defa yurt başvurusu yapacak öğrenciler
Belgelerinizin güncel ve eksiksiz olması, başvuru sürecinin sorunsuz ilerlemesini sağlayacak ve sizlere tahsis edilecek veya yedek sırada değerlendirilecek yurt planlanması için esastır. Başvurunuzu yaparken gerekli tüm bilgileri dikkatle kontrol etmenizi ve işlemlerinizi belirtilen tarihler arasında tamamlamanızı önemle hatırlatırız.
Öğrencilerimizin yurtları başvurularını 14 Ekim 2025 (09:00) – 20 Ekim 2025 (23:59) tarihleri arasında çevrimiçi olarak tamamlamaları gerekmektedir. Başvurular, İTÜ Portal adresi üzerinden yapılacaktır.
Başvuru işlemi gerçekleştirilirken aşağıdaki belgeler yüklenmelidir:
1-Kimlik Belgesi (önlü arkalı taranarak veya fotoğrafı çekilerek),
2-Adli sicil veya sabıka kaydı (E-devlet üzerinden barkotlu),
3-Tarihçeli yerleşim yeri raporu (E-devlet / Tarihçeli Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama menüsünden barkotlu indirilerek)
4- Öğrencinin anne ve babası için aşağıdaki belgelerden uygun olan,
*Özel sektör veya kamu çalışanı ise çalıştığı kurumdan görevini gösterir imzalı kaşeli belge.
*Kendi işi ise Vergi Levhası (fotoğrafı çekilerek),
*İşsiz ise son işyerinden çıkışını gösteren SGK hizmet dökümü (E-Devlet üzerinden ulaşılabilir),
*Hiç sigorta kaydı yok ise SGK tescil kaydı olmadığını gösterir belge (E-Devlet üzerinden ulaşılabilir),
*Ev hanımı ve hiç sigorta kaydı yok ise SGK tescil kaydı olmadığını gösterir belge (E-Devlet üzerinden ulaşılabilir),
*Emekli olanlar için, E-devlet üzerinden ‘emekli’ ibaresi geçen herhangi bir belge veya emekli kimlik kartı (fotoğrafı çekilerek).
5-Yurt Bilgi Formu (çıktısı alınarak mavi tükenmez kalem ile eksiksiz doldurularak imzalanmalı, tüm bilgiler okunaklı olacak şekilde fotoğrafı çekilerek veya taranarak bilgisayar ortamında yüklenmelidir)
6-Taahhütname (çıktısı alınarak yurtlarla ilgili bütün kural ve kararlara uymayı kabul ve taahhüt ettiklerine dair mavi tükenmez kalem ile eksiksiz doldurularak imzalanmalı, tüm bilgiler okunaklı olacak şekilde fotoğrafı çekilerek veya taranarak bilgisayar ortamında yüklenmelidir).
Özel durumu olan öğrenciler,
- Şehit-gazi yakını (1.derece yakın olunmalı) olduğunu gösterir belge
- Engel durumunu (öğrencinin kendisi, %40 ve üzeri olmalı) gösterir belge
başvuru sürecinde ilgili belgelerini yurtlar@itu.edu.tr adresine mail üzerinden iletmelidirler.
●Gerçeğe aykırı veya sahte evrak tespiti halinde başvurularınız değerlendirmeye alınamayacak, yurt hakkı verilmiş olanların bu hakları hemen iptal edilerek ilgili mevzuat hükümlerine göre haklarında yasal işlem başlatılacaktır.
●ÖSYM veya veri tabanındaki bilgilerde herhangi bir nedenle adresi sehven il dışı olarak görünen; ancak gerçekte İstanbul’da ikamet ettiği (Silivri, Çatalca, Tuzla, Şile ve Pendik ilçeleri hariç) tespit edilen öğrencilerin, yapılmış yurt atamaları veya bulundukları il dışı yedek sıraları iptal edilir.
●Elden evrak teslimi yapılmayacak olup, tüm evrakların sisteme yüklenmesi gerekmekte ve bu husus değerlendirme sürecinde önem arz etmektedir.
●Yurtlara yerleşim aşamasında, sisteme sağlık raporu belgenizi yüklemeniz istenecektir.
Yurt başvuru asil ve yedek sonuçlarınız ilgili sistem çalışmalarımız sonrası duyurulacak olup, https://portal.itu.edu.tr sayfasından ve öğrenci Portal hesapları üzerinden de görülebilecektir.
Yurtlar arası geçiş başvuruları ve ilgili güncellemeler, ilerleyen tarihlerde web sitemiz üzerinden duyurusu yapılacaktır.
Sevgi ve başarı dileklerimizle,
Bilgilerinize sunarız.